Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij

Privacy is dood

19 november 2012 | 120w | Virtue | 7 |

“Privacy is dood”, zei de ‘filosoof’ Mark Zuckerberg decennia terug. Transparantie werd de norm, niet alleen digitaal, maar ook in het echte leven. Uit nieuwsgierigheid gaf men toegang tot elkaars innerlijke wereld om zo ook maar een kijkje in de wereld van de ander te kunnen nemen. Neurotransparantie heette het openstellen van je geest door middel van de nieuwste technologie. Nadat de kritische massa van ‘transparanten’ was bereikt werd bij wet bepaald dat iedereen transparant moest zijn, de ‘niet-transparanten’ hadden immers duistere zaken te verbergen.

Vandaag de dag komt niemand meer buiten, relaties zijn vrijwel onmogelijk, uit angst voor de eigen duistere gedachten, twijfels en onzekerheden. Second Life is ‘first life’ geworden. De echte wereld nagebouwd: virtueel zichtbaar, spiritueel gesloten.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Virtue of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »