Schrijf mee!
« »

Column

Helena van Troje

17 oktober 2012 | 120w | Bob de Visser | 5

Homerus verhaalde over deze wellicht eerste femme fatale uit de oudheid. De Trojaanse oorlog staat toch indrukwekkend op haar CV. Dat zoveel jaar na dato een bijna naamgenote het met minder opzienbarende prestaties moet doen, wekt geen bevreemding. Een heuse oorlog; kom daar tegenwoordig maar eens om.

Heleen van Royen verhaalt over hedendaagse fatale vrouwen en doet het publicitair voorkomen, alsof zij ook tot deze dubieuze subcategorie behoort. Ze afficheert haarzelf als stout. Haar boekjes, kwistig gelardeerd met seks, zijn een lust voor de leesgrage bouquetreeks-adept, welke zich met verve vijftig tinten verlustigt.

Heleen heeft echter zelfspot. Ze beseft terdege: Geef het volk wat het wil. Haar adagium op Twitter luidt: “The art of writing is highly overrated”. Touché Heleen!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Bob de Visser of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »