Van Royen ligt de komende week in de schappen van ’t Kruitvat, een tweederangs drogisterijketen. Ze weet zich goed te positioneren dus. Gratis een portie lectuur, gelardeerd met een hoop vuige, vunzige seks, geschreven in gemankeerd Nederlands.
Simon komt er ook in voor. Nick niet. Voorts komen er vibratoren voorbij, maar ook wordt fruit niet geschuwd als bevredigende attributen.
Kortom, Van Royen ten voeten uit.
Ze krijgt een afgesproken bedrag, dus haar kassa rinkelt. De marketingmachine loopt op volle toeren,. Dit weekeinde het AD. Ze komt vast bij DWDD of P&W en haar tweets zijn van dien aard dat het adjectief geil gepast is.
Ik vind het knap. Niet kunnen schrijven; wel kunnen verkopen. Heleen is een kundige, mediageile marketeer.
Ze kan er goed van leven, je zou dus kunnen zeggen dat ze goed is in wat ze doet.
Deze conclusie schrijf ik toch inderdaad op.
Over smaak valt goed te twisten.
En over meningen ook
Eens.
En zie; jouw stuk staat op dit moment reeds op nr 1 meest gelezen van vandaag. Is het een goed stuk, of ben je aandachtsgeil? Of komt het omdat ik een rt op Twitter hebt gedaan met @HeleenvanRoyen erin?
Heleen heeft politici ten val gebracht en haar boeken verfilmd zien worden. En dat seks goed verkoopt, wat is daar mis mee? Ze kan prima schrijven, ze heeft meer boeken op haar naam staan dan wij hier met z’n allen bij elkaar. Smaak of geen smaak. Ik vind het knap. Trouwens, kan je meteen een doos tissues meenemen als je bij het Kruidvat staat !
Pfff.. wat een drukte bij Kruidvat.
Er moet maar veel zon komen, want de druiven zijn nog zo zuur.
@Ineke: tja dat weet ik niet. Ik twitter niet. Dus ik propageer verder niet.
@Gerben: prima schrijven is subjectief en derhalve jouw perceptie. Ik betoog ook dat ik het knap vind. Tissues? Vanwege de porno?
@Levka: zuur noch zoet. Chapeau voor haar commerciële gaven.
Vind het vooral treurig voor haar man…
Reken er maar niet op dat haar man er verdrietig om is. Het tegendeel lijkt waar te zijn.
Kouwe drukte.
Eens; ze is het niet waard.
Bob ’till you drop.
Het genereren van aandacht is -alle grootse doelen ten spijt- onvermijdelijk voor de publicerende schrijver.
Dat seks verkoopt is al lang bekend. Net als sensatieverhalen waarin hoofdpersonen en omstandigheden worden beschreven die verdacht veel op de werkelijkheid lijken. Vroeger fabels, nu vaak thrillers.
Heleen van Royen schrijft boeken die een groot publiek aanspreken. Een publiek dat een boek na twee bladzijden lezen opzij legt als het ze niet bevalt. Zij is naast een slimme schrijfster iemand die goede zaken weet te doen met winkelketens.
Haar woorden en acties hebben onmiskenbaar effect.
Net als stukjesschrijvers die strooien met woorden als tweederangs, gemankeerd, niet kunnen schrijven, wel verkopen en mediageil.
En daarmee trek je te gemakkelijk mijn aandacht.
Waarvan akte.
Het Kruidvatgeschenk al gelezen, door Toef Jaeger?
Een vlijmscherpe persiflage op Heleen.
ps
Ik krijg de linken niet door. Genoemd artikel staat in NRC Boeken.
Het leven is te kort om slechte boeken te lezen. Geef iemand eens ongelijk af te haken als het na een paar bladzijden niet bevalt.
Als je slechte boeken niet leest, heb je ook geen recht van spreken. Dus ik lees Van Royen, Kluun etc wel.
Dank Bertie; ik vind het bij de NRC wel.