Schrijf mee!
« »

Column

Geacht politbureau van Groen Links,

6 oktober 2012 | 120w | Bob de Visser | 7

Sinds de jaren zeventig heb ik consequent PSP gestemd, later gevolgd door de fusiepartij Groen Links. Voor de voorzitster van dienst, die zo te zien, onlangs het VWO heeft afgerond, wat relevante historie. De Pacifistisch Socialistische Partij had als een van de uitgangspunten, dat geweldloze weerbaarheid hoog in het vaandel staat. Een standpunt, ik weet het, dat menig verklaard tegenstander homerisch gelach ontlokte.

Ondanks de meewarigheid van een groot deel van de publieke opinie, is dat altijd een der belangrijkste redenen geweest om uw partij te steunen. Zelfs als actief lid.

Dit lidmaatschap zeg ik op. Het steken van een dolk in de rug van je eigen leider, kan ik niet rijmen met enig pacifistisch principe.

Het verdriet mij zeer.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Bob de Visser of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »