Schrijf mee!
« »

Mensen

Wouter is niet meer

11 mei 2011 | 119w | Theo van Rijn | 0

Als kleine jongen droomde hij al van een carrière als profwielrenner. De weg er naartoe was een lange en de trainingsarbeid intensief. Bij de junioren reed hij zich voor het eerst in de kijker. Hij reeg de successen aaneen en plotsklaps werd hij ‘ontdekt’. In de beschutting van Quick Step – Davitamon beroerde hij voor het eerst de pedalen als werknemer van een professionele ploeg. Zijn eerste overwinning als prof was met de GP Waregem (U23) een feit.

Een ongevaarlijke afdaling, zo heette het te zijn. Het tegendeel werd bewezen, toen hij daar zieltogend op het wegdek lag. Zijn leven vloeide op het Italiaanse asfalt langzaam uit hem weg.

De verbijstering is groot, want, Wouter Weylandt, hij is niet meer.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Theo van Rijn of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »