Schrijf mee!
« »

Eten & drinken

Voor mij geen appelkanjer

5 augustus 2011 | 120w | Wop Woenselberg | 0

Trillend als een pasgeboren kalf werpt ze een grillige schaduw over tafel 13. Met een kont die er niet om liegt is eenieder ongewild getuige van een nipte landing op haar stoel. Een gestipt kussentje valt volledig weg uit het gezichtsveld, een zweterige hand zwenkt onbeheerst langs de nerven van de tafel op zoek naar een menukaart. Ze bestelt voor een weeshuis aan croissantjes en chocoladebroodjes, en sluit af met een cola light. Het kleine beetje concentratie dat niet met eten bezig is, doolt over een artikel uit een benepen vrouwenblaadje. Ik hoor haar gretig de jam uit een croissantje zuigen en mompelend bevestigen dat we inderdaad blij mogen zijn met zo’n beschaafd en culinair bewust land als het onze.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Wop Woenselberg of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »