Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Moordvent

30 mei 2011 | 120w | Ineke Wolf | 0

Joris zei zo vaak dat hij met me wilde trouwen, dat het was gaan klinken als een groet in het voorbijgaan. Totdat hij tijdens een nachtdienst aankondigde mijn echtgenoot te zullen vermoorden.
Ik vertelde de behandelend psychiater over dit dreigement. Hij lachte me nog net niet uit en verklaarde dat Joris zelfs geen vlieg kwaad zou doen.
“Dokter, noemde u Joris niet een narcistische psychopaat?”, vroeg ik. “Jazeker”, zei de psychiater, “maar deze man is ongevaarlijk, anders zat hij niet op de open afdeling”.
Ik veranderde van werkplek en enige tijd later hoorde ik het vreselijke nieuws; Joris had zijn kamergenoot op gruwelijke wijze vermoord. Een verklaring voor zijn daad had hij niet.
Zo kwam Joris in een TBS-kliniek terecht.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Ineke Wolf of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »