Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Ruwe bolster

16 juni 2021 | 120w | lisette | 2

In het lokaal zitten twintig politiemensen, de meesten zedenrechercheur. Deze keer schuift een marechaussee aan. Met snor en meer macho.
Hij vertelt over zijn jaren bij de elitetroepen. Zedenzaken zijn voor watjes, maar hij moet meedoen van de baas.

Ik geef les over slachtoffers van verkrachting. Kunnen zij zich indenken hoe het is om je zo machteloos te voelen?
“Machteloos? Dat woord ken ik niet”, stelt hij trots vast. Ik probeer zijn weerstand te omzeilen. Een voorbeeld uit zijn privéleven misschien?
Dan schetst hij het indringende beeld van een brand, en dat hij zijn buurmeisje van drie vergeefs heeft gereanimeerd.
Het kippenvel staat weer op zijn armen, al is het dertig jaar geleden.

Zijn kwetsbaarheid maakt hem pas echt krachtig.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »