Schrijf mee!
« »

Fictie

Met de caravan op pad of liever op safari?

13 juli 2019 | 120w | Cesar Noordewier | 2

Als je volgende keer suiker in je koffie doet, bedenk dan dat koffie is afgeleid van het Arabische woord cahwa en suiker van sukkar.
En zo gebruiken we nog tientallen of zelfs honderden woorden van Arabische oorsprong.
Ga je deze zomer met de caravan op pad? Van karawan: verplaatsbare woning.
Heb je dan op het strand trek in een wijntje of een biertje? Daar zit (gewoonlijk) alcohol in. Van al-kuhl.
Op een warme dag neem je een heerlijke sorbet. Van Å¡urba(t).
En dan ’s avonds lekker Hollandse pot eten? Andijvie en spinazie? Van hindibā en asfanāh.
Ben je wat avontuurlijker aangelegd en ga je op safari om een giraf of een gazelle te fotograferen? Van respectievelijk safarī, zuraf en ḡazēl.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Cesar Noordewier of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »