Schrijf mee!
« »

Communicatie

Mama’s bootje

23 februari 2019 | 120w | arjan van essen | 0

Ze waren nogal bezig. Typische naoorlogse generatie. Er moest gewerkt en brood op de plank. Eens per jaar gingen ze naar Lichtenvoorde waar haar voorgeslacht ontsproten was. Een voorde is een doorwaadbare plaats. Ook toen had zij al iets met water. Stad van keienslepers en wieg van de normaalste drummer.
Halverwege werd steevast gestopt bij een restaurant met een vijver. Na de koffie liet Mama haar, een onderweggemaakt, papieren bootje te water laten. ‘Bij terugkomst altijd verdwenen’, vertelde ze mij.
En nu stopt ze van tijd tot tijd iets van haarzelf in een soortgelijk bootje. Aan het eind van een heel lang touw zit ik en hengel het naar me toe. En elke dag danst het bootje een stukje dichterbij.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van arjan van essen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »