Schrijf mee!
« »

Communicatie

Tender love and care

23 april 2018 | 120w | cora leek | 4

In de naoorlogse jaren had moeder voor elke kwaal een recept.
Na een koortsperiode moesten we nog drie dagen binnenblijven. Een schaafwond werd behandeld met perubalsem, een soort lekker ruikende dikke jodium. Bij een kou smeerde moeder Dampo op je borst en keel, daarna deed ze er natte doeken op en daarover een warme sjaal. Dat broeide lekker, hoor. Op een hoofdwond kreeg je een drukverband met een gulden ertussen.
Toen we met drie kinderen tegelijkertijd ‘de geling’ kregen, betekende dat zes weken bedrust, in isolatie. En drie bekers karnemelk per dag.
Zouden er voor zeventigplussers ook flesjes wonderolie zijn? Zoiets als levertraan? Een lepel per dag, maar dan wel vergezeld van de liefdevolle verzorging waarmee wij groot geworden zijn.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van cora leek of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »