Schrijf mee!
« »

Communicatie

Probleemeigenaar

15 januari 2018 | 120w | arjan van essen | 8

‘Ik ben mijn boeken en schriften vergeten’, klinkt het triomfantelijk. Dit nadat ik om de schriften heb gevraagd. De beste jongeman meent zo aan de aangekondigde huiswerkcontrole te ontsnappen.
‘Dan mag je het gaan halen’, dien ik hem van repliek.
‘Nu? Moet dat echt? Dat is een gigantisch eind!’, klinkt het vertwijfeld.
Nadat ik kort en goed duidelijk maakt dat het echt nodig is, verdwijnt de leerling. De rest van de klas maakt mij duidelijk dat de leerling erg ver weg woont. Dat dit waar is blijkt een anderhalf uur later wanneer er een doodvermoeide en inmiddels rood aangelopen leerling mijn lokaal binnenkomt. Met zijn boeken en schriften. De rest van zijn schoolloopbaan heeft hij zijn spullen altijd voor elkaar.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van arjan van essen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »