Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Familie, Liefde

Altijd maar doorgaan

17 december 2017 | 120w | Joop Rozema | 4

Ooit speelde ik in SDG, een harmonieorkest.

Kerstochtend gaf dit orkest een uitvoering van “Stille nacht, heilge nacht”.
’s Morgensvroeg door ons dorp blazen, rijden, blazend, toeterend de contradictie over “Stille nacht” maar intussen zoveel mogelijk lawaai producerend.
Met op de trombone ging ik per auto op pad en naarmate de nacht langer duurde, kreeg ik het lastiger. Er verzamelde zich spuug in de toeter en die moest eruit. Al gauw hadden mijn kouwe vingers niet meer de gelegenheid mijn hoorn schoon te krijgen maar ik moest door, gedreven door een onzichtbare geest.

Doorgaan doe ik nog steeds, nou met schrijven, dankzij hetzelfde zaad dat mijn vader heeft gezaaid.

Was hij maar metzelaar geweest, met een troffel en een waterpas.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Joop Rozema of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »