Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij

Zwijg! In het Turks en in het Nederlands!

18 januari 2016 | 120w | lzzbzzbzzie | 3

Onder de middag at ik dagelijks mijn boterhammetjes op. Ik zweeg als de dood. Op school mocht in de eetzaal niet gepraat worden. Toch niet ’s middags. Eten en zwijgen!

Ik bezette een vast plaatsje aan de hoek van een tafel, keek angstig rond, zweeg en zweeg nog eens!

Die school hanteerde een strikt beleid: hier spreekt men Nederlands!

Dus behalve ik babbelde omzeggens iedereen tijdens het eten en klikspanen vind je overal: “Juffrouw, Zeynep praat Turks!”
“Zeynep moet zwijgen! In het Turks én in het Nederlands!”, keef de juf.
Ik begreep er geen letter van, niet in het Turks en niet in het Nederlands.

Begint integratie met zwijgen of praten met elkaar? In het Turks of in het Nederlands?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lzzbzzbzzie of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »