Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Stront aan de knikker

13 maart 2016 | 120w | AliceHuiberts | 1

De bermen van het dorp zijn recentelijk opgesierd met felgroene afvalbakken op palen: Bevoorraad met plastic zakjes (geeneens tien cent!) en aan de voorzijde voorzien van een opening om de gevulde plastic zakjes in te deponeren. Opgesierd met een opdruk van een vrolijke viervoeter en daarbij de tekst: ‘Daar trappen wij niet in’. Dat wist ik al, want meestal staat de nietsvermoedende niet-hondenbezitter met zijn geprofileerde wandelschoenen in het dierlijk restproduct.

Hondje deed zijn behoefte. Het baasje had er vandaag niet op gerekend dat haar viervoeter voor een tweede keer door de achterpootjes zou zakken. Met een al gevuld zakje bungelend in haar linkerhand keek ze schichtig om zich heen. Openpeuteren ging niet meer.
Ik knikte begripvol.
Een gevalletje overmacht.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »