Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur

Provençaalse snert

15 februari 2016 | 120w | buitenboek â€  | 15

Weldadig! We huurden een stacaravan op een camping in de Provence. Leven als God in Frankrijk zoals God zelf het leven én Frankrijk bedoeld moet hebben. Heerlijk weertje, wijn en kaas, eeuwenoud stadje, karakteristieke Bar-Tabac, uren converseren met de buurman over Molière, Brassens of Gainsbourg,… Jongens toch!

’s Zaterdags aan de receptie: “Est-ce que vous avez een pingpongtafel?” Koude rillingen… Mijn blik twijfelde angstig richting toegangspoort. Een file campers, plooiwagens, caravans en overladen fietsen formeerde de invasie.
Holland liep weer leeg en la douce France vol.
In het zwembad, de cafetaria en zelfs het sanitair benadrukten die nuchtere rookworstvreters luidruchtig hun aanwezigheid. De oase van rust transformeerde op slag in een poel des verderfs.

God verplaatste zijn tent naar Moldavië.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van buitenboek of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

12 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »