Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur, Liefde, Maatschappij, Mensen

Herinnert u zich deze nog?

24 december 2016 | 120w | o_verschreef â€  | 4

In 1974 overdonderde Yvan Heylen Nederland met zijn “Wilde Boerndochtere”.
In Oost-Vlaams oerdialect bezong hij de onbeantwoorde liefde van een boerenzoon voor zijn buurmeid. Het liedje gaat over een liedje. De gepijnigde ziel componeerde een deuntje veur eur. Veur eur! In het refrein smeekt hij om haar kussen: “En tote mij, tote mij, tote mij, tote mij mej al a kracht!”

Heylen beschrijft de man zoals hij is: stoer maar onzeker, bronstig maar terughoudend, geurend naar mest, de handen diep in zijn zakken, onbehouwen.

Soms stel ik tot mijn ontsteltenis vast: da’s de man die vrouwen wensen.

Of toch niet? De Wilde Boerndochtere werd toentertijd op nummer 1 afgelost door “Sugar Baby Love” van The Rubettes…

Zij droegen ook petten!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van o_verschreef of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »