Schrijf mee!
« »

Communicatie

Habana

23 september 2015 | 120w | Rob van Bedaf | 0

Met fiets en al in het vliegtuig naar Havana. Ooit zou ik Castro’s land bezoeken. Hopla! Langs de oogscan van douane, kartonnen hoes verwijderen van het frame, stuur recht, pedalen aan het crankstel, bandjes hard en Ortliebs aan weerskanten van je bagagedrager. Trappen maar! In Havanna nemen we de nachtbus oostwaarts naar Santiago de Cuba. We fietsen met het Caribische windje mee in een maand terug. Overnachten in Casa Particulares. Ik rij op een tweedehands mountainbike met gecapitonneerd ossenkopstuur. In een euforische bui plaats ik het spuitstuk van een tuingieter op het uiteinde van mijn stuur. Cuba is een hedendaags openluchtmuseum. Palmen groeien door daken van postkoloniale panden. Niemand kijkt vreemd op wanneer je door een sproeikop met Thuis communiceert.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Rob van Bedaf of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »