Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur

Een vlucht vreemde spotvogels

13 april 2015 | 120w | jack | 4

Ze staan in het weiland, langs de bosrand, op bruggen. Ze wachten. Ze lijken een eeuwig geduld te hebben, regen en kou lijkt hen niet te deren. Een lage temperatuur is ideaal: alleen dan komt het beest echt tot leven.
Snerpend gefluit laat hen opkijken. Voor de laatste keer verplaatsen ze hun lenzen, nietsontziend en hun kameraden in de weg lopend, want het jagersinstinct neemt het over van sportiviteit. Het bloed gaat sneller stromen als aan de horizon een rookpluim opdoemt. De veiligheidsbrillen gaan op om het roet uit hun ogen te houden.
Denderend komt de locomotief voorbij, de zuigers op volle kracht. Het klikken van sluiters weerklinkt langs de spoorweg. Ze zijn tevreden, het stoombeest is gevangen op beeld.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van jack of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »