Schrijf mee!
« »

Communicatie

Thematisch determinisme

6 juni 2014 | 120w | Frank | 20

Vorig jaar, enkele dagen voor oud en nieuw, ging hij er eens goed voor zitten. Met het woordenboek op schoot koos hij willekeurig tweeënvijftig woorden waarover een select gezelschap het komende jaar wekelijks zou gaan schrijven. Na invoeren van de woorden op de computer vergat hij ze vrijwel direct. Ook hij zou zich elke week laten verrassen. Reeds in week één, bij het eerste woord, feniks, brandde zijn auto volledig uit. Wat volgde was een aaneenschakeling van vreemde ongelukken met onder andere blikopeners, percolators en een lavalamp, een forse belastingaanslag en een nare infectie. En nu zat hij al dagen in het donker wegens een kapotte gloeilamp. Met angst en beven keek hij uit naar het woord van volgende week.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Frank of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

18 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »