Schrijf mee!
« »

Fictie

Spil van het dorp

29 september 2014 | 120w | jack | 4

De schoolmeesterswoning van Bijsterheide had decennia leeggestaan. Het was de ideale woning voor mijn bruid en mij.
Een paard-en-wagen reed voor: de buurvrouw kwam kennis maken. Ze zag eruit als een godsvruchtig mens van het zwarte-kousen-type. Ik nodigde haar uit in de salon, maar lang bleef ze niet. Eén blik op de bijzettafel, een verbijsterde blik op mij, en weg was ze.
De ogen van het dorp waren daarna op mij gericht, beschuldigend.
“Met wie pleeg je overspel?” vroeg mijn vrouw nadat ze van de markt kwam. Ze pakte haar biezen. Ze wilde geen antwoord horen.
De dominee kwam tussenbeide met zijn typisch dialect. “Van ichtbreuk is geen sprake, de bijzittafel wijst niet op overspil zoals de ongelittirde damis dinken.”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van jack of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »