Schrijf mee!
« »

Eten & drinken, Mensen

Hulpmoeder

4 februari 2014 | 120w | Irma Moekestorm | 10

‘Eet smakelijk,’ wens ik de leerlingen, terwijl ik mijn lunchtrommeltje pak.
Er vliegt een propje door de klas. Even is het doodstil totdat er iemand zachtjes begint te lachen; het startsein voor de anderen.
Manhaftig probeer ik orde te scheppen in het kabaal dat opstijgt en de ‘sneeuw’ die neerdaalt. Zonder resultaat.

Als hun broodblikken en bekers leeg zijn, stormen ze het klaslokaal uit.
Dit kan ik gelukkig afturven, denk ik opgelucht, terwijl ik het klaslokaal aanveeg en stoelen en tafels rechtzet.

Ik open mijn trommeltje, maar net als ík eindelijk van mijn lunch kan gaan genieten, schiet me te binnen dat ik morgen moet luizenpluizen. Abrupt klap ik het weer dicht. Laat maar, ik heb al geen trek meer.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Irma Moekestorm of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »