Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij, Natuur

Andrea

27 november 2014 | 120w | Vince Westgeest | 4

De wilde krokus stak met zijn lichtpaarse blad boven het parelwitte sneeuwdeken uit. Vergezeld door de goudgele narcis en het weelderige roze van een vroege winterjasmijn deed de aanblik ervan denken aan een wit broodje vruchtenhagel. Door een kier in het gordijn zag Andrea elke zichtbare perk bestrooid met dit schaarse beleg. Ze zou er haast trek van krijgen.

Te midden van de perken aan de voorzijde van het gebouw stond een ijzeren sculptuur. Het beeld tuurde met zijn droevige blik over de landerijen, op zoek naar kleur. Op zoek naar vrolijke, koude stukjes wit met vruchtenhagel. Het kille ijzer was ervan omgeven maar zag het niet. Met een klein lachje om zijn onwetendheid schoof Andrea de gordijnen langzaam dicht.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Vince Westgeest of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »