Schrijf mee!
« »

Natuur

Zwerm

23 april 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 6

Het begon allemaal met een overstroming. Het had jaren niet geregend, dus toen de hemelpoorten opengingen, nam de grond geen water op. Duizend van ons verdronken. Honderdduizenden spoelden weg in kreken en rivieren, of vielen ten prooi aan roofdieren. Als enige van al mijn broers en zussen heb ik het overleefd. Nu het water verdwenen is, maar de grond nog steeds vocht bevat, groeien de planten als razenden. Voedsel! Onze voortplanting is weer gegarandeerd.

Ik wrijf mijn vleugels langs elkaar en rasp met mijn achterpoten langs mijn lijf. Honderden soortgenoten beantwoorden mijn getsjirp, duizenden volgen en uiteindelijk miljoenen. Als deze vlakte kaal gevreten is vliegen we verder, met de wind als gids. Zolang er voedsel is, regeren wij de wereld.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »