Schrijf mee!
« »

Fictie, Mensen

Wisselkind

19 mei 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 4

Op een open plek, diep in het bos, verlicht flakkerend kampvuur vijf woonwagens. “Oehoe”, een uil overstemt gespannen gefluister. In het halfduister, gezeten op een boomstronk, stapt de oude blinde Pedro een droomwereld in als hij zijn verhaal begint: “Toen Malia in het kraambed stierf verwisselde Oberon mij met haar zoon. De Roma moesten mij opvoeden, zodat ik het geheim van de liefde voor hem kon stelen.”
Een klein stemmetje vraagt: “En, is dat gelukt?”
Geritsel in de struiken, Pedro draait geschrokken, nietsziend zijn hoofd: “Ben je daar eindelijk Oberon?”
Gillende kinderen zoeken een goed heenkomen. Marco stapt uit het struikgewas: “Goed verhaal Pedro, moet ik elke keer Oberon spelen?”
“Geduld Marco, als ik de liefde vind komt hij zelf.”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »