Schrijf mee!
« »

Communicatie, Familie, Liefde, Maatschappij, Mensen, Politiek

Op straat…

5 maart 2013 | 120w | unknownskin | 12

Onvoorstelbaar dat je leven zo overhoop gegooid kan worden in zo’n korte tijd. De scheiding, het faillissement, de alcoholroes daarna die verlichting geeft totdat ‘ie is uitgewerkt en bonkend duidelijk maakt dat je er een probleem bij hebt gekregen. Op straat gezet, verstoten en koud. Eigen schuld, dikke bult. Meerdere schulden, meerdere bulten. Altijd gedacht baas van de wereld te zijn, mijn eigen koninkrijk opgetrokken waar ik de scepter zwaaide, neerkijkend op iedereen die minder succesvol was. Schamper lachend om de lagere orde, het uitschot van de maatschappij, slapend onder bruggen in kartonnen dozen. Nu ben ik niets meer dan hen. Schaamtevol aanvaard ik de droge boterham die de andere zwerver voor me uit de vuilnisbak haalt en ben dankbaar.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van unknownskin of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »