Schrijf mee!
« »

Mensen

Dichter in de pauze

3 december 2013 | 120w | Mas Papo | 14

Men had hem als een niemendalletje ingeschat. Niemand zou gekomen zijn als hij de enige was die zou optreden. Wie was hij eigenlijk, die dichter? Met het kleinste lettercorps stond hij vermeld op het affiche. Bijna onzichtbaar in de hoek gezet, door de kleur van de letter en de kleur van de achtergrond nauwelijks leesbaar. Geprogrammeerd als tussengerecht tussen de hoofdacts: hij mocht tijdens de pauze. Als het publiek aan de boemel ging, mocht hij zijn teksten zeggen.
Maar vanaf zijn eerste zin zag ik sommige mensen omkijken.
“Sttt!†werd er geroepen. Het geroezemoes verstomde en de meesten keerden terug. Met open mond hoorden ze hem aan, terwijl hij vol vuur de teksten declameerde van de dichter die hij liefhad.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mas Papo of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

12 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »