Schrijf mee!
« »

Eten & drinken, Natuur

De lelijkerd

19 juni 2013 | 120w | Irma Moekestorm | 9

Trots staar ik naar mijn werkterrein. Mede door mijn inspanningen staat alles er pico bello bij. Wat een schatten bevat het land; één en al kleurrijke verleiding. De hagelwitte pracht van de bloemkool. De aardbeien zo aanlokkelijk rood. De worteltjes met hun oranje kopjes net boven de zwarte grond.

Zelf steek ik maar lelijk af bij mijn moestuin. Moeders mooiste kun je mij met geen mogelijkheid noemen. Mijn kleding is gebleekt door de zon en gescheurd door de wind. Mijn strooien hoed is half over mijn ogen gezakt. Allerminst verleidelijk.
Het deert me niets. Mijn uiterlijk schept mij juist veel voldoening. Immers, hoe afschrikwekkender ik er uitzie, hoe beter het is. Ik ken mijn plaats. “Scheer je weg, jij lelijkerd!”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Irma Moekestorm of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »