Schrijf mee!
« »

Column

Voice of Holland Kids

5 februari 2012 | 120w | Bob de Visser | 5 |

Toen de leerplichtwet werd ingevoerd en kinderarbeid verboden, wist men nog niet dat er ooit handige zakenlieden zouden komen, die wel wisten hoe men kinderen exploiteren kon.

John de Mol is er zo een. Laat het maar aan deze streetwise programmamaker over om succesprogramma’s te creëren. Hij kent de smaak van het volk. Hij is een ware televisiepopulist.

Zijn succesvolle wijze van opereren geldt natuurlijk met name op het commerciële vlak. Omzetten genereren, winsten maken, geld uit de markt halen. Zijn programma’s zijn niet bijzonder artistiek verantwoord. Dat wil men niet, is zijn adagium.

Nu gaan kinderen fungeren als commerciële lokker. Als jonge melkkoetjes. Als lokvee voor de kijkers. Vertederd zal de massa kijken. Ik niet.

Schaam je, De Mol.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Bob de Visser of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »