Schrijf mee!
« »

Column

Schrijfwedstrijd: onzinnige exercitie

7 april 2012 | 120w | Bob de Visser | 4

Ik ontwaar toch deelnemers. Is schrijven een ambacht? Dan geldt, wie foutloos schrijft, wint. Is schrijven kunst? Wat zijn dan de beoordelingscriteria. En waarom worden deze niet vooraf gepubliceerd? Hoe is er dan ooit sprake van een objectieve jurering?
Overigens: wie jureert er eigenlijk. Ook dat is onbekend. Elke beoordeling wordt gekleurd door de perceptie van de beoordeler. Voorts heeft deze al een mening als hij ziet wie de schrijver is. Het voorgaande werk van de desbetreffende schrijver speelt ook stiekem een rol.

Het is vaak hopeloos appels met peren vergelijken. Toch leent een aantal collegae zich ertoe, zie ik. Ik pas, tenzij ik ten prooi val aan een onverhoedse metamorfose. Ik zou daar maar niet op rekenen.

Prettige “wedstrijd”.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Bob de Visser of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

33 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »