Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur

Kruisig hem

27 december 2012 | 120w | JOHAN POEL | 3

Daar sta ik tussen de stapel half uitgepakte verhuisdozen. In mijn ene hand de Jezusfiguur. In mijn andere het houten kruis waar hij al sinds mijn prilste jeugd aan vastgespijkerd zat. Een ongelukkig gevolg van ouderdom, weggeroeste spijkertjes en iets te ruwe verhuishanden.
Hoewel ik steeds vaker twijfel aan mijn geloof, heeft mijn opvoeding me wel een diep respect voor het symbool van het kruisbeeld meegegeven. De verhalen van de schoften die de onschuldige Jezus ooit aan het kruis nagelden, staan me nog helder voor de geest.
Wanneer ik even later zelf met een hamer en kleine spijkertjes klaar sta om mijn afgevallen Jezus terug te spijkeren, blijk ik het niet te kunnen. Mijn geloof zit blijkbaar nog te diep.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van JOHAN POEL of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »