Schrijf mee!
« »

Familie, Maatschappij

In het diepe

26 juli 2012 | 120w | Marja | 2

Met een luide klap viel de winkeldeur achter de laatste klant dicht.
Daarmee was tevens een hoofdstuk van zijn leven definitief voorbij. Er viel simpelweg geen droog brood meer te verdienen in dit vak. Het werd hoog tijd om nieuwe bronnen van inkomsten te zoeken. Een uitdaging, dat wel. Toch was hij ook enigszins huiverig. Opgegroeid als zoon van een middenstander en vanaf zijn vierentwintigste zelfstandig ondernemer, voelde dit aan als een sprong in het diepe.
Kon hij als man van bijna zevenenveertig helemaal opnieuw beginnen en genoeg verdienen om zijn gezin te onderhouden? De tijd zou het uitwijzen. Gelukkig ging zijn vrouw ook werk zoeken. Met haar inkomen als basis moest het lukken. 1997, het jaar van grote veranderingen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Marja of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »