Schrijf mee!
« »

Column

De slimste mens

10 augustus 2012 | 120w | Bob de Visser | 8

Gedurende deze vakantie kijk ik elke avond met groot genoegen naar “De slimste mens”. Komt dat door de stelselmatige educatieve verrijking van mijn kennis? Nee, want van zo’n hoog niveau zijn de vragen niet. Komt het door de eloquentie van Philip Freriks? Nee. Stellig niet. Komt het door de aanwezigheid van Jan Rot? Dat helpt wel.

Het is vooral Maarten van Rossem die zorgt voor ultiem vermaak: cynisme, scherpzinnigheid, kennis, zelfspot, arrogantie en zwartgalligheid. Hij vertoont het frequent. Dat hij zich verwaardigt om zich te lenen voor een televisiequiz is op zich al tamelijk paradoxaal. Of zou deze linkse brompot enige ijdelheid toch niet vreemd zijn?

Het elitaire “Zomergasten” van mijn VPRO kan mij gestolen worden. Ik ben de slimste.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Bob de Visser of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

22 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »