Schrijf mee!
« »

Column, Mensen, Natuur

Ander Licht

5 november 2012 | 120w | Ees de Winter | 2

Door dat raam op het noordoosten is hier het licht heel de dag hetzelfde,’ zegt Maarten, ‘net als in Rembrandt zijn atelier. Ideaal.’ Samen staan we voor dat grote raam. Naast ons zijn schildersezel. Buiten is de polder. Graan, aardappelen, kool en kassen. Het meanderende eeuwenoude beekje. Wuivende bosschages. Zwanen en hazen. Hoog boven het veld bidt een valk. Witte wolken drijven langs een hemelsblauwe lucht. In de verte de skyline van de stad. Traag schuift een wolk voor de zon; donkere schaduwen glijden over het land, de kassen, het water.

‘Eeuwig zonde,’ fluistert Maarten. Ik begrijp waar hij op doelt. De polder wordt een industrieterrein met torenhoge bedrijfshallen. Alles zal hier in een heel ander licht komen te staan.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Ees de Winter of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »