Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij

Amitav Ghosh in Buitenhof 7 okt. 2012

8 oktober 2012 | 120w | G.J. van Gisteren | 0

Schrijver, intellectueel en wereldburger Amitav Ghosh wordt geïnterviewd in Buitenhof. Het thema is zijn kijk op de Europese strubbelingen, historische parallellen en de plaats van India en Azië in de wereld. Elk zorgvuldig geformuleerd woord is het waard om naar te luisteren.

Het gesprek wordt ondertiteld en normaal negeer ik de witte letters bewust, maar deze keer lukt het niet. De vertaler smijt storende fout na fout op het scherm. Hij laat dingen weg, verzint zinnen die nooit zijn gezegd en rookt tussendoor een sigaret, waardoor dezelfde vijf woorden bijna een minuut lang in beeld blijven.

Tijd om deze falende vertaler te interviewen? Censureert en saboteert hij dit interview bewust omdat hij het anders ziet, of luistert hij domweg niet?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »