Schrijf mee!
« »

Mensen

Slapeloos

26 november 2011 | 120w | dichterbijmij | 0

Het vale oranje licht van de wekker straalt een ogenschijnlijke intimiteit, maar toont genadeloos de minuten, de uren die verschieten. Halverwege bruusk ontwaakt, zonder heldere reden, begint het ongedurige woelen, dat langzaam groeit tot geïrriteerd gedraai. Rusteloze spinsels in het hoofd komen traag op gang, de versnelling zoekend, spokend in de ijle uren. Ze kennen geen vorm, leiden een eigen leven, mateloos en niet te stoppen.
Op enig moment protesteert het lijf; het kan de rust niet vinden, de vergetelheid. Eenmaal voldoende ontwaakt, ontstaat de twijfel. Opnieuw proberen de slaap te vatten? Of Opstaan? De gedachte aan morgen doet besluiten te blijven liggen. Te proberen.
Ineens is daar dan weer die wekker, en begint, vanuit het niets, een nieuwe realiteit.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van dichterbijmij of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »