Schrijf mee!
« »

Cultuur, Maatschappij

45+

5 juni 2011 | 120w | Peter Pellenaars | 0

Zwijgend zat hij in de auto. Uit de radio klonk een reclameboodschap. Eerder die maand had er eentje hem diep geraakt. Over de noodzaak van oudere uitzendkrachten. Zodat de aanstormende jeugd wat ervaring bijgebracht krijgt. Wat hem schokte was de leeftijdscategorie die genoemd werd: 45-plussers. Ineens was hij geclaimd. Vroeger had men het over 65-plussers. Veilig ver weg. Later ging men het vaker over 55-plussers hebben. Kwam angstvallig dichterbij. Nu was hij ineens over de grens. Zomaar. Zonder verder overleg zat hij in de bejaardenboot. En dat pikte hij niet. Tijd voor een recalcitrante daad. Op zijn gevorderde leeftijd zou hij met iets compleet nieuws gaan beginnen! Vastberaden betrad hij de muziekwinkel op zoek naar een juniorverkoper met veel ervaring.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Peter Pellenaars of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »