Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Hoge bomen

10 januari 2023 | 120w | Luc Verschuren | 4

‘Wat ik ook doe, het is nooit genoeg.’

Die gedachte is allerminst vreemd, gaat zelfs dagelijks door de hoofden van veel mensen. Het is geen schreeuw om hulp, eerder een reële blik op de werkelijkheid. In een thuissituatie met een gezin, op de werkvloer met targets en prestatiedrang. Meer is een graag gebruikt woord behalve bij salaris. Daar is matiging de standaard.

Zelfbedrog krijgt meer vorm zodra je de maatschappelijke ladder beklimt. Met bedenkelijke onderzoeksmethoden, perverse prikkels, cruciale rolmodellen, ze dragen allemaal bij tot het succes van de een, onvrede bij de ander. Je gaat het pas zien als je kijkt. Transparantie is de sleutel tot meer begrip en acceptatie.

Of zoals de paus het formuleerde: ‘Zalig zijn de onwetenden’.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »