Schrijf mee!
« »

Fictie, Maatschappij, Mensen

Treinleven

16 januari 2019 | 120w | Inge Hulsker | 9

Het is druk op het station. Als de trein arriveert, probeert een ongeduldige reiziger in te stappen voordat anderen uit kunnen stappen. Hij krijgt een paar dodelijke blikken.

Voor in de stiltecoupé zitten twee tienermeiden te kletsen, waarbij ze regelmatig in schaterlachen uitbarsten. Achter hen zit een opgewonden man in een onverstaanbare taal in zijn telefoon te tetteren.

Ik neem plaats in de volgende coupé. De vrouw naast me eet een broodje knoflook. Oké, er zit waarschijnlijk nog meer op, maar alleen de knoflook is duidelijk waarneembaar.

De trein komt tot stilstand. Voorlopig gaan we niet verder, meldt de conducteur. Een technisch mankement. Mijn medereizigers zuchten en kreunen. Ik glimlach tevreden om deze gouden ochtend en open Twitter. Hashtag treinleed.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Inge Hulsker of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

20 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »