Schrijf mee!
« »

Cultuur, Eten & drinken, Mensen, Natuur

Geen keuzemenu

13 februari 2019 | 120w | AliceHuiberts | 3

De wolkeloze schemering had plaatsgemaakt voor een diep donkerblauwe hemel, waar ontelbare sterren leken te zijn achtergelaten in het luchtruim om de grootsheid van de voorbije dag extra luister te geven. Flonkerende kristallen vergezeld door de sikkelvormige maan, die een blauwe gloed over de steppe uitstrooide.
Het kampvuur knetterde, vlammen dansten grillig boven witverkoolde boomstammen, vonken regenden omhoog.
Het was moeilijk voor te stellen dat de vier glad geschoren mannen die op het kampvuur aan kwamen lopen, hetzelfde kwartet waren als de vier die vanmiddag de bizon het kamp binnendroegen.
In de tijd dat de mannen zich opfristen, hadden vrouwen de bizon geslacht en een feestmaal bereid. Groot tot klein deelde in de overvloed en danste tot de zon verscheen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

11 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »