Schrijf mee!
« »

Column

Tafeldame des doods

30 november 2012 | 120w | Defrysk | 0

Ik mocht turen naar het leegste hoofd dat ik in tijden gezien heb. Ze had een kapsel dat een mengeling was van de stijl van Anna Boleyn en Beatrix van Oranje.
Ik zonk weg in haar leegte terwijl de camera het beeld ermee probeerde te vullen. Vergeefs, het hoofd toonde net zoveel tekenen van leven als het afgehakte hoofd van Anna en het stijf gelakte kapsel van Beatrix.
Haar verhandeling over traag etende, grote, met vleugels wiegende vlinders, kon haar niet redden. Ze is het tot leven gewekte levenloosheid. Een raadselachtige Mona Lisa. Een tafeldame des doods: genoegzaam, gothic, en onbewogen.

Gerdi Verbeet is het levende bewijs dat de SGP een punt heeft met zijn standpunt betreffende vrouwen en politiek.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »