Schrijf mee!
« »

Column

Mantelzorg

4 december 2012 | 120w | Jose van Rosmalen | 1

De overheid bezuinigt op de hulp voor ouderen en mensen met een beperking. Mensen moeten hun problemen meer zelf oplossen of een beroep doen op mantelzorg. Geen onnodig gepamper, klinkt wel stoer eigenlijk. Maar de overheid wil ook dat mensen langer doorwerken, tot hun 67e als het kan. Gezondheid van jezelf of van je partner heb je niet in de hand, laat staan de leeftijd waarop gezondheidsproblemen zich voordoen. De kans op die problemen stijgt wel met de jaren. Mensen kunnen in de knel komen tussen het de kost verdienen en het bieden van noodzakelijke zorg en daardoor zelf overspannen raken. Kortom, de overheid zendt verschillende boodschappen uit, praat met meerdere monden. Het wordt tijd dat mantelzorgers echt worden gesteund.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jose van Rosmalen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »