Schrijf mee!
« »

Cultuur, Natuur

Voorjaar

4 maart 2011 | 117w | Defrysk | 0

De lentezon brandt als een stoomstrijkijzer de laatste dauwdruppels van nat-glinsterende daken.
Maagdelijk wit sneeuw, vermengd met regenboog getinte olie en zwart van gemechaniseerd vervoer en gereedschap, maakt ruimte voor het nog te groeien groen en de nog weg te gooien rommel en overvloed, die een nog roestende en rottende laag van vorig jaar zal mogen overwoekeren.
Ik maak een lange, eenzame ochtendwandeling samen met mijn voortdurend door verlatingsangst bevangen hond om de eerste lente-vitaminen te kunnen verorberen. Een half uitgeknepen factor 60 zonnebrand-tube wacht geduldig op mijn jaarlijkse vrees voor huidkanker in het medicijnkastje.
De eerste eekhoorntjes, nog half versuft van de winterslaap, rennen weer voor hun leven over de snelweg.
De winter is bijna voorbij.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »