Schrijf mee!
« »

Column, Fictie, Maatschappij, Mensen, Politiek

Mondkapjes of oordopjes

17 april 2020 | 120w | Han Maas | 1

De basgeluiden van economisch getroffenen beginnen door te drammen. ‘Wat gas bijgeven in mei,’ zegt Hans de Boer, voorzitter van de grootste werkgeversorganisatie in Nederland VNO-NCW. Een afkorting net zo onduidelijk als Mark Rutte is over de ontwikkeling van het coronavirus. Maar wel eerlijk. En dat voor een jokkebrok; Rutte ontwikkelt zich goed – of toch niet? Laat hij zijn oren naar Europa hangen, waar eurobonds er via een omweg toch komen? En zijn mondkapjes alleen maar nuttig bij de gratie van beschikbaarheid daarvan?
Mondhygiënisten en tandartsen gaan binnenkort weer bloedig aan de slag. Maar kappers blijven in isolatie.
Ik doe maar oordopjes in, in plaats van een mondkapje voor. Hoor ik tenminste het Wilhelmus eerdaags niet van de beschonken balkon-saamhorigheid.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

15 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »