Schrijf mee!
« »

Communicatie

la vache qui pleure

18 februari 2020 | 120w | tiny | 2

Resultaten van prijzige marktstudies komen steeds tot dezelfde conclusie: de consument wil authenticiteit.
Helaas is de tijd dat echt Ă©cht was, onherroepelijk voorbij.
Om de klant te geven wat hij wil, hem tot kopen te verleiden, moet er een illusie gecreëerd worden.
De (meeste) varkens wroeten niet meer buiten in de modder, maar zolang er “ambachtelijk”, “rechtstreeks van de hoeve”, of “groen” op de verpakking van het vlees staat, wordt de consument gesust.
Voor kinderen, een spaaractie: “Bouw je eigen boerderij.” Blokjes van koetjes in de wei, scharrelende kipjes…
Met de waarheid achter de voedselindustrie wil de meerderheid van de verbruikers zo min mogelijk geconfronteerd worden. Vegetariërs en veganisten zijn de uitzondering.
“Animal Liberation” van Peter Singer lezen we niet!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van tiny of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »