Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen, Natuur

Klein geluk

9 november 2020 | 120w | Blues | 1

Het was een klein huis met een grote tuin.
De achtergevel hadden ze grotendeels laten vervangen door een glazen schuifpui, de terrastegels door gras en de houten schutting door een oubollige ligusterhaag.
De zandbak had plaats gemaakt voor een vijver.
De standaard voor de parasol had het veld geruimd voor een appelboompje.
Ze hadden vlinderstruiken gepland en de boswilg die zich spontaan had gevestigd ongemoeid gelaten.
Ze hadden huisjes opgehangen voor mussen, koolmezen, vleermuizen, vlinders en insecten.
Het leven waarvan ze genoten, het simpele besef daar deel van uit te mogen maken, verdiende een beloning.
En nu, iedere dag bij de koffie, oogden de koppen in de ochtendkrant zachter.
Ze zagen dat het leven altijd zou overwinnen in speelse eenvoud.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Blues of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »