Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Hersluitbare verpakking

6 oktober 2020 | 120w | Han Maas | 5

‘Rustig ademhalen… het regent zonnestralen…’ Ik heb last van een goed humeur. Heerlijk, brood met ham. Vooral dat randje vet. ‘Hersluitbare verpakking’. Handig. Even kijken, waar is het beginnetje? Misschien de onderkant? Nee, ook niet. Ik draai de verpakking weer om. Ah! Daar zit de snoodaard. Waarom heeft die trut van de supermarkt het etiketje nu juist over de sluiting geplakt? – een occlusie nadert.
Geen beweging in te krijgen – het regent harder. Rustig ademhalen. De schaar dan maar? Nee, wat meer kracht zetten… Ik schiet uit! De melk stroomt als een stortbui over mijn broek.
Het onweert nu, de ham flitst door de keuken en ik roep met meer volume de naam van ‘Iemand’ dan zeshonderd zingende godsdienstwaanzinnigen uit Staphorst.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

30 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »