Schrijf mee!
« »

Column

Depressiegala

20 januari 2020 | 120w | Han Maas | 4 |

Het zal geen toeval zijn dat juist op Blue Monday naar buiten wordt gebracht dat het Depressiegala van 2017 nagenoeg niets heeft opgebracht. Overheidsgeld van een ton of drie is verdwenen in de zakken van de directeur en managers.
De opbrengst van toegangskaarten – vijftig euro per stuk – is gegaan naar het tv-productiehuis, sprekers, externe deskundigen et cetera.
Het doel was aandacht en onderzoek. Hiervan is behalve de nu negatieve aandacht niets terechtgekomen. En dat terwijl mensen belangeloos hun verhaal hebben gedaan over hun depressie.
Beschamend!
Een lichtpuntje is misschien toch de aandacht voor depressiviteit door dit nieuws, hoe wrang dan ook. Maar gebruik Blue Monday dan niet in reclameteksten – zoals ik vanmorgen las – alsof je het over Black Friday hebt.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »