Schrijf mee!
« »

Column

De crisis voorbij – ruimte voor beperking

2 april 2020 | 120w | Han Maas | 3

We kunnen weer klessebessen in de supermarkt en op de snelweg is het bumperklevend ouderwets. Met lachgas gevulde ballonnetjes voor de vrolijkheid, saamhorigheid was nog nooit zo intens als op overvolle terrassen of in de kroeg.
Gebakkelei in de politiek, er is weer ruimte voor allerlei beperkingen zoals het korten van de pensioenen, de zorg – ‘op- en afschalen’, we houden het erin – en het roken op diezelfde overvolle terrassen en winderige perrons. Tweeverdieners werken powervrouwelijk en MeToo-mijdend weer buitenshuis, van die kids zijn ze eindelijk verlost. De uitbouw zal er nu komen, de stapelbedden kunnen weg.
Piet komt weer ter discussie, voor de rest vrede op aarde en voor de voedselbanken een ingezameld welbehagen, maar houd zwervers op gepaste afstand.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Han Maas of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

10 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »