Schrijf mee!
« »

Cultuur, Fictie, Maatschappij, Mensen

Conflict beslecht?

20 februari 2020 | 120w | Ton Badhemd | 2

Generaties lang is er recht van overpad om van de boerderij van Haitjema naar het weiland te komen, dwars door de boomgaard van Kolders.
Haitjema stopt met boeren en wil op de wei een boerencamping vestigen.
Kolders ziet op tegen de drukte van campinggasten en sluit zijn boomgaard af met een hek.
Het daarop volgende overleg ontaardt in gescheld en duw- en trekwerk.
Beide partijen zijn overtuigd van hun eigen gelijk en wijken geen duimbreed van hun ingenomen standpunt. Zij zoeken het hogerop. De rechterlijke macht én de media worden ingeschakeld.
Zo treffen Frank Visser, John Reed, Jetske van den Elsen en Viktor Brand elkaar op het platteland.
Heel Nederland geniet mee, vooral van de verschillende vonnissen van beide raadsheren.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Ton Badhemd of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »